UG Rap Community

Aktuelle Zeit: 27.02.2025, 15:57

Alle Zeiten sind UTC + 1 Stunde

Autor Nachricht
 Betreff des Beitrags: Interessantes von ausserhalb!
BeitragVerfasst: 24.03.2004, 05:54 
Globaler Moderator

Hab gerade folgenden Kommentar auf dem SPC-Board von nem neuen
Mitglied gelesen...sehr gut geschrieben...er hat sich bei der Diskussion
um Nip's neues Album eingeschaltet...

"Right now, I consider myself a soulful house music DJ. Anyone willing to check out my sounds can go to www.deepvibes.org.

However, before discovering the beauty of true underground house 8 years ago, I was heavily into rap music (from 1984-1996).

Right around the time 2Pac passed, so did my fierce fever for rap, in general.

I am still a rap fan today mind you, but my main passion is house.

I used to listen to everything from Jeru, to Common, WC, Too Short, Point Blank, PE, Ice-T, PSK-13, Willie D, Face, Terrorists, TMT, Big Mello, etc.

Ganksta NIP is (and has always been) one of my all-time faves. He is definitely one-in-a-million.

I also feel that nothing has come close to his first album. Album #2 was very good, but way too short. After that, I couldn't feel his product no more.

I feel that right around the time that NIP's sound got weak, was also the same time that rap, in general, got weak, atleast IMO. I think the rap "sound"nationwide changed altogether. I even sent a 4 page letter to Rap-A-Lot complaining that I thought that their sound really fell off the map (but the letter got returned due to a faulty address..I never bothered to re-send it). That's how pissed I was.
Every album that I was picking up just sounded shit. Rap-A-Lot started to sound shit on every release. Scarface sounded like a priest. 2Pac lost his introspective ways and was now "fucking your bitch". Ice-T was yapping the same ol' same ol', PE dropped off the planet, and Master P was in full force (everything after Ghetto's Tryin to Kill me was weak, save the early TRU albums).

Same thing happened to Scarface. After his first album (which was off the meter), he slowly went south (no pun intended). He even completely changed his delivery, which I couldn't stand (refer to "priest" above). His firey & furious delivery had completely fizzled & waned. Did he mature? Who cares... I was the consumer, and I couldn't stand it. If that was what he wanted to do, I respect him for it(to this day). But, I never bothered again. OK, I'll admit: I did go to my local record shops to atleast sample his albums and give him a chance, but to no avail.

Could the same thing be happening to NIP?? Yes, his sound has fizzled. However, I blame this mostly on the production element of his last 3-4 albums. The music simply SUCKS. His lyrics are still pleasantly "fucked", but the production is horrible. Too much noise, too much happening at the same time, too many of those dorky synths, the beats are real slow and uninspiring. Crackerjack production. How can you complement NIP's psychotic(artistic) nature with such monotonous, mundane weak production. That's like putting ketchup on a salad!!! I mean the man used to record in the dark (does he still?). If I heard this kind of weak production in the dark (no less), I sure wouldn't be inspired. I would either fall asleep, or just go insane cuz I would hate it so much.

What NIP needs is a re-collaboration with the Crazy C of old. He needs to hook up with either Crazy C, or west coast's E-A Ski, or the "old" Dope E/Egypt E sound or even Rino's early sounds. We need that early 90's sound to come back. I mean all of these great albums that everyone is talking about all were released in the early 90's, so then that must be the common denominator. If his production sucks, how can you expect him to get amped enough to deliver the heat. I sure wouldn't be inspired.... So I guess his lyrics & delivery are a testament to the weak production of whoever he is collaborating with now. You can't blame NIP 100% for this. And yes, sometimes we are a slave to our budgets, which is a damned shame.

However, I do feel that as an artist, you should never release sub-par material. That's what your crew is there for: HONESTY. If your crew can't tell you that your final product is weak, then they aren't crew. They aren't family. PERIOD!

Then it ends up on message boards like this.....possibly tarnishing an artist's name forever.

NIP, ........it is deep inside you. You just need to find it again. Unless, you don't desire to find it all. That's your prerogative. You don't have anything to prove to me after "South Park Psycho". You are in my hall of fame. Peace.

PS: but it would be nice to hear some Charles Manson meets Jeffrey Dahmer for some blood-mud wresting inside a dead elephant's trunk-type shit"

Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: 24.03.2004, 12:03 
Site Owner

guter beitrag. gebe ihm eigentlich in allem recht. :thumbs:

auf nip's heues album bezogen vor allem das hier:

"Could the same thing be happening to NIP?? Yes, his sound has fizzled. However, I blame this mostly on the production element of his last 3-4 albums. The music simply SUCKS. His lyrics are still pleasantly "fucked", but the production is horrible. Too much noise, too much happening at the same time, too many of those dorky synths, the beats are real slow and uninspiring. Crackerjack production. How can you complement NIP's psychotic(artistic) nature with such monotonous, mundane weak production"

:thumbs:

Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: 24.03.2004, 12:53 

wahre worte aber er malt etwas zu düster, dass es gar keine guten releases mehr gibt ist übertrieben

Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: 24.03.2004, 13:01 
Site Owner

Warlocc hat geschrieben:
dass es gar keine guten releases mehr gibt ist übertrieben

hab ich da was überlesen? wo sagt er das?

Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: 24.03.2004, 13:11 

war auf "Every album that I was picking up just sounded shit. " bezogen...

aber oben entschärft er das ja eigentlich jetzt wo du's erwähnst mit "...was also the same time that rap, in general, got weak"...

Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: 24.03.2004, 13:22 
Globaler Moderator

Ich hatte auch das Gefühl, dass er "zu wenig Licht am Ende des Tunnels"
sieht und hab ihm geschrieben, dass es nach wie vor sehr gute Releases
wie Packin Heat, etc. gibt, die keine Weichspüler-Produktionen, wie so vieles andere heutzutage, haben.

Ich finde seine Argumente auch sehr gut und vor allem macht es
Spass seinen Beitrag zu lesen, aber auf der anderen Seite ist
er House-DJ, der sich gar nicht mehr mit der Materie beschäftigt und
einfach sagt, dass alles was ab ca. '96 erschien Kacke ist.

Wie Warlock letztens ungefähr in der "Fuck The West/Bay" Diskussion
meinte...man muss auch suchen wollen, um die guten Dinge zu finden,
ansonsten wird sich die Meinung, dass alles heutzutage schlecht ist
nicht ändern (hab ich jetzt sehr frei übertragen...lol...ich hoffe
das kommt noch annähernd an den Sinn von Warloccs Aussagen ran)

Shop: https://www.rapmazon.com/
Email: info@rapmazon.com

Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: 24.03.2004, 13:33 

passt so ziemlich genau ;)

gut geschrieben ist es auf jeden fall, nur etwas sehr verbittert...
die No mercy von K-Rino zB ist auch sehr gut und kam deutlich nach 96 raus, auch wenn der sound sehr traditionell ist... muss ihn mal jemand aufklären ;)

Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: 24.03.2004, 15:14 
Globaler Moderator

[quote="Puddahmaan"]

Wie Warlock letztens ungefähr in der "Fuck The West/Bay" Diskussion
meinte...man muss auch suchen wollen, quote]

finds aber traurig, daß man erstmal suchen muß.....früher war das nicht so...

Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: 24.03.2004, 19:02 

liegt wohl aber auch dran, dass er wohl schon etwas älter ist. ich kam erst zu der zeit zum rap, als er genau die musik begann zu vernachlässigen. kann persönlich ehrlich gesagt wenig identifikationen mit den frühen 90ern finden, höchstens um neues in nen kontext einzuordnen, für mich gibt's mehr "neue" hammer-alben als "alte", weil ich damit hal gewachsen bin, klar ... sollt man sich aber eiegntlich versuchen bewußt zu sein.

Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: 24.03.2004, 21:38 

heute ist es einfach unüberschaubar geworden bei all den releases
früher wurde auch schwachsinn produziert, so ist's ja nicht...

und wenn die alten hasen ihren style geändert haben, weil sie zB aus panik vor der neuen generation jeden kompromiss eingehen, dann sollte man sich anhand derer keine meinung über alle bilden...

ich kann mir kaum vorstellen, dass er sich mit neuen talenten beschäftigt hat, höchstens was er so auf MTV augeschnappt hat
und wenn er nur alben von Scarface nun NIP und was in den charts ist als indikator für den zustand von rap nimmt, kein wunder dass er dann alles scheisse findet

es gibt halt einfach zu viele durchschnitts typen und das andre zeug in den charts verkauft sich eben gerade gut... aber gutes zeug gibts immernoch

Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: 24.03.2004, 21:51 

Rap ist halt momentan die Musik der Jugend, so wie das früher Rock war. Rap ist IN. Jeder meint halt momentan Rap zu machen, es gibt einfach mehr Rap und weil Rap eben In ist steigt wohl eher die Quote der Rapper, die nur ne schnelle Marke machen wollen, als die, der Rapper, die wirklich ernsthafte Musik machen wollen. Momentan springt zum Beispiel jeder auf den Get-Crunk Down South Rap-Zug auf. Darum wird es eben schwerer die wirklich guten Sachen zu finden, ich finde aber nicht, dass es keine guten Sachen mehr gibt. Früher kommt man das ganze einfach besser überschauen denk ich mal. Da hat man sich dann die geilen Sachen rausgepickt und die wenigen Sachen sind sofort in Vergessenheit geraten, darum glabenw hol auch manche, dass früher kein Mist releast wurde. Wenn ich jetzt daran denke wie viele Releases allein im Rap-Bereich Woche für Woche rauskommen...ja, wer kommt denn da noch mit?

Alle Zeiten sind UTC + 1 Stunde