UG Rap Community

Aktuelle Zeit: 01.11.2024, 06:40

Alle Zeiten sind UTC + 1 Stunde

Ein neues Thema erstellen Auf das Thema antworten  [ 335 Beiträge ]  Gehe zu Seite Vorherige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 23  Nächste
Autor Nachricht
 Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: 15.08.2005, 17:30 
Globaler Moderator

bis auf sein Album mit Cham find ich den nicht so dolle

Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: 01.09.2005, 10:33 
Globaler Moderator

Bild

J.A. is back with his rapidly growing series "On The Grind" this time hosted by Houston's hottest artist of the moment Paul Wall, and fresh up and coming grinders The Grit Boys. The mixtape features 30 plus new cuts from Paul Wall & The Grit Boys with multiple guest appearances from Lil O, Fat Joe, Young Redd, Hawk, Trae, Dizzy Rascal, Juelz Santana, J.R. Writer., Grandhustles P$C, Lil Weavah, 3-6 Mafia, and more. This is the underground before the album Peoples Champ this September.

1. Intro
2. Don't fuck with 713
3. Drank in ya system
4. That's a bet with J.R. Writer
5. We don't give a fuck with Juelz Santana(Produced by J.A.)
6. Shotgun with Papoose
7. Dem girls with Red Handed(Now playing on BET uncut)
8. Respect it with Lil Weavah
9. Unique Drops Game
10. I'm a pimp
11. Young Redd drops Game
12. What they talkin bout
13. Trae Steps in
14. Swang Down with H.A.W.K and FAT PAT(R.I.P.)
15. The hustle Game
16 Not Again
17. Paul Spits Game
18. Hol Up With P$C(Grandhustle)
19. P$C Meets 713
20. Fuck it
21. Lit up
22. Scooby drops game
23. Floss
24. Drink till I faint with 3 6 Mafia
25. Paul Drops more game
26. Plenty niggas with T.I. and Fat Joe
27. Unique Drops more game
28. Get in with Dizzy Rascal
29. We back
30. Pay me with Lil 0
31. Freaks
32. Paul Drops Game Again
33. The Corner
34. Mac on the table
35. Scooby Drops Game

Scooby Drops Game

Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: 02.09.2005, 07:26 

THEULTIMATECDLINK hat geschrieben:
The Camp is Here

Thursday
September 1, 2005

He laces Lil Jon with grills, lays down lyrics with Kanye West, has a show on Slim Shady’s Sirius radio station, remixes T.I. and rolls with the South’s coolest click, SwishaHouse. We catch up with hip hop’s hottest, and busiest newcomer, Paul Wall.

by Matt Sonzala

It’s about $25,000 worth,” shrugs Paul Wall of the gleaming grill that shines from between his lips. For a part-time dentist, rocking iced-out enamels is no biggie. Alongside business partner Johnny Deng, Wall has fixed up fronts for everyone from Lil Jon to Mike Jones. But he’s not in RWD cos he’s good at drilling fillings. Getting his industry hustle on as a promoter for labels like Cash Money back in the ‘90s, Wall officially became a rhymer in 2002 when he and former friend Chamillionaire released Get Ya Mind Correct, a record that sold over 100,000 copies independently.

Born Paul Slayton – “Wall rhymes good with Paul, so it just stuck” - 24 years ago in Houston, Texas, it’s thanks to a spotlight-stealing verse on Mike Jones’ smash Still Tippin’ that has catapulted Wall into hip hop headlines. Signed to H-Town’s SwishaHouse, which also boasts Jones and Slim Thug, the heat on Wall was so intense that Lyor Cohen himself snapped up the Southern spitter to Atlantic Records. Despite being signed to the major, Wall is staying loyal to his old crew. “I wouldn’t be shit without Michael Watts, G. Dash and T. Farris,” he says of the House head-honchos. “I wouldn’t be nowhere near the artist I am today as far as publicity and exposure, so I give SwishaHouse 100% of my credit.” The same can’t be said for Mike Jones, who has since stopped shouting out Swisha. “I support Mike and what he do, but I really have no idea what’s going on,” admits Wall. “I don’t know why he don’t say SwishaHouse anymore.”

Regardless of his reasons, it’s Jones and Wall who have helped Houston become a force to be reckoned with once more in recent years. “Houston is dead smack in the middle of the country and we been living in our own little world down here for so long,” he explains. “We didn’t get any media attention, but we was getting money so that was cool with us. Now we’re trying to introduce our sound to the rest of the world.”

That sound includes the sizzurp-sipping screw music, invented by the now-deceased DJ Screw and chopping and screwing, which is basically slowing down a song’s sounds (check out Roll Deep’s chopped and screwed In At The Deep End to get an idea.) Thick dripped beats, slo-mo basslines and lyrics primarily concerned with rims, rides and raw women are on the menu, and right now a lot of people are wanting to eat. Wall charges anything from $5,000 - $15,000 to chop and screw an album and has recently C&S’d T.I. and Lil Flip to great acclaim.

Not only a rhymer, remixer and teeth fixer, Wall is one of the few features on Kanye West’s forthcoming album and appears on Eminem’s Sirius Radio as a regular presenter. How on earth did he get his grind on so hard? “My whole career from start to finish, I’ve just been in a lot of good situations, I’ve been blessed,” he laughs, in his thick Southern twang. “But I’m still climbing the ladder. Even if everything ends today I can honestly look back and say ‘Damn I had one hell of a career.’ I’m just blessed to be where I’m at.”

With tracks like Sittin Sideways and current street-heater I Got The Internet Goin’ Nuts getting heavy rotation in the US , it appears Wall’s career is on the ascent. Forthcoming album, The People’s Champ featuring Lil Wayne, T.I. and Freeway should ensure Wall will be a winner. So why the title? “I just always keep it 100% real and I never treat people like shit. Whoever you are, whatever you do, I’m a show you love. I think actions speak louder than words above all,” he concludes. “I don’t talk about it, I be about it as best I can. I’m Paul Wall.”

Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: 02.09.2005, 13:32 

der gute paul mauer kann sich noch so viel ice in die freßleiste klatschen lassen , für mich sieht er trotdem wie der letzte bauer aus :D

G-Funkafied hat geschrieben:
ich lutsch slims pimmel

[quote="EvilMayne666"
haha du bist doch der jude von dem avatar oder ? wie du halbes hemd am posen bist und denkst du wärst der gee ich bepiss mich.. dass du dich überhaupt noch traust hier die fresse aufzureissen nachdem jeder hier gesehen hat was für ein lappen du bist...ich scheiss auf dich und dein dämliches gelaber also halt die schnauze und nimm meinen namen nicht mehr in den mund sondern lieber wieder den penis von deinem vater :cool:[/quote]

Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: 04.09.2005, 10:00 
Globaler Moderator

Paul Wall, Slim Thug, LeToya Lucket - All Eyes On Me (New)

Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: 04.09.2005, 10:43 

SIPPIN' THA BARRE von der lp... :bigeye: :bigeye: :bigeye: :eek: :eek: :eek3: WAS EIN HAMMERTRACK!!! :yeah:

Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: 04.09.2005, 12:31 

skreel hat geschrieben:
SIPPIN' THA BARRE von der lp... :bigeye: :bigeye: :bigeye: :eek: :eek: :eek3: WAS EIN HAMMERTRACK!!! :yeah:

:thumbs: :thumbs: :thumbs:

Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: 06.09.2005, 21:01 

Paulchen haut ja zur Zeit übelst rein. Vorallem der neue Track mit JR Writer ist so dermaßen geilst! :thumbs:

Und als ich letztes mal bei uns im Club den DJ gefragt, ob er was da von ihm, Mike Jones oder Thugga da hat, hat der's natürlich nicht da. Wann begreifen die DJ's in den deutschen Clubs endlich, dass sie Wall & Co. spielen müssen, weils absolut heiß ist. :thumbs:

Naja, wenigstens hatte er was von den Big Tymers da! :yeah:

Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: 06.09.2005, 23:49 

Mir gefällt das Album trotz Vorbehalten gut!

you see me actin bad I'm showin out and pullin stunts
say cheese and show my fronts, it's mo' carrats then Bugs Bunny's lunch :grinning:

Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: 07.09.2005, 06:48 

3/4 lieder gehen klar (zb sippin dat barre) der rest is nich besser als seine dj skills

Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: 07.09.2005, 07:52 

sippin dat barré ist der übertrack, leider gefällt mir der mischmasch aus verschiedenen produzenten styles null. es zieht sich kein roter faden durch die lp, und das ist für mich wichtig. 4 oder 5 lieder finde ich RICHTIG scheisse
und einiges cool, aber richtig geil ist sie nicht. dazu ist zu viel scheiss drauf zb. das lied mit freegay und "girl" :ugly: :uglysad: ...wie ich solche lieder hasse. dann noch der track mit dem jazz sample (könnte gut von irgendnem eastcoast horst sein) und das letzte lied ist auch trash hoch hundert.

sippin da barre ist eine perle und die neue version von they dont know finde ich auch cool. der three six track geht auch klar und march n step oder wies heisst ist auch aiight. der bun b banger, trill- ist nicht so mein style. alles in allem. 05/05 von mir, chopped up version ist auch nicht so geil geworden.

vielleicht auch 06/05, aber die lieder die mir niocht gefallen ziehen das gesamtbild leider zu sehr runter als das ich von den geilen tracks höherw werten könnte.

bei manchen alben geht das anhand der stücke, 2 lieder geil rest ist müll und trotzdem ne 06/10...aber die paul ist mir zu east coastig und einige lieder sind so schrottig das ich da leider ehrlich zu mir selbst sein muss und häyten muss. :razz:

Zuletzt geändert von skreel am 07.09.2005, 12:35, insgesamt 1-mal geändert.

Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: 07.09.2005, 08:18 

hätte nie gedacht das wir uns bei dem album mal einig sind... :D ;)

Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: 07.09.2005, 12:32 

ich auch nicht muss ich ehrlich gestehen. :D ;) :thumbs:

Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: 07.09.2005, 12:36 

ich kann mit dem nichts anfangen :notsure: wenn ich seine mucke hören würde,hätt ich immer seine dämliche hackfresse vor augen :thumbdown: voll der abtörn.

G-Funkafied hat geschrieben:
ich lutsch slims pimmel

[quote="EvilMayne666"
haha du bist doch der jude von dem avatar oder ? wie du halbes hemd am posen bist und denkst du wärst der gee ich bepiss mich.. dass du dich überhaupt noch traust hier die fresse aufzureissen nachdem jeder hier gesehen hat was für ein lappen du bist...ich scheiss auf dich und dein dämliches gelaber also halt die schnauze und nimm meinen namen nicht mehr in den mund sondern lieber wieder den penis von deinem vater :cool:[/quote]

Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: 07.09.2005, 13:31 

Bin irgendwie enttäuscht von dem Album. Kaum gute Tracks drauf...Hab auf jeden Fall mehr erwartet!

Ein neues Thema erstellen Auf das Thema antworten  [ 335 Beiträge ]  Gehe zu Seite Vorherige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 23  Nächste

Alle Zeiten sind UTC + 1 Stunde