UG Rap Community

Aktuelle Zeit: 11.04.2025, 16:08

Alle Zeiten sind UTC + 1 Stunde

Autor Nachricht
 Betreff des Beitrags: The Sound Providers
BeitragVerfasst: 15.09.2008, 12:55 

http://www.thesoundproviders.com/

oder
http://www.myspace.com/soundproviders

The critically acclaimed production duo known as The Sound Providers, are back once again, and ready to drop more funky beats, scratches and hip-hop vibes.

Jay and Soulo, the two-man hip-hop production team which has been blessing eardrums since their first release in 98, have consistently dropped well crafted hip-hop joints on wax platters, all of which to the pleasure of hip-hop fans worldwide. Their back to basics format of flavorful beats, scratched choruses, and hype rhymes, garnered the Sound Pro's an enthusiastic following which continued to grow as each anticipated 12 inch dropped. Motivated by the positive feedback, from both press and the hip-hop community alike, Jay and Soulo headed straight to the lab and never resurfaced. In 2001 when faced with the departure of their lead mc, the Sp's kept it moving and reached out to some of their favorite mc's for collaborations on a new project. The results from these sessions made up the long-overdue, and highly praised debut lp, "An Evening With The Sound Providers". With a much more polished sound, the two beat scientists showed (and proved) that they could take the weight of a full length lp, and hinted at the potential of the fly San Diego maestro's. The Sound Providers were in full effect... but they we're just getting started...

Die Jungs aus dem Umfeld von Asheru, Surreal, Kero One, den Procussions und anderen haben was drauf!!! Sehr geil organische, von Funk und Jazz geprägte Beats, viele Gastauftritte - extrem chillige Musik!!!
Herausstechend sind sicherlich die drei Alben, die sich neben diversen 12" bisher veröffentlicht haben:

An Evening with the Sound Providers (2004)
Bild

Looking Backwards (2006)

Bild

Sowie True Indeed (2006), welches zusammen mit Surreal entstanden ist
Bild

Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: 15.09.2008, 13:20 
Globaler Moderator

Di einen nennen es organischen Sound, ich nenne es unspektakulären Einheitssound aus der Tüte ohne große Klangvielfalt der mir gar nicht gefällt ;) . Zu eintönig, keinen Drive, da passiert mir einfach zu wenig, zumal die Raps auch alles andere als engagiert rüberkommen. Bei mir war es ein evening mit den Sound Providern und dabei bleibt es auch... :D

Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: 15.09.2008, 13:51 

Dann kannst Du mir ja Deine "Evening with the Sound Providers" verkaufen :-) Ich such die nämlich noch!

Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: 15.09.2008, 14:58 
Globaler Moderator

War nur ein Wortspiel, habe irgendein anderes Album von denen... ;)

Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: 15.09.2008, 15:17 

Aaaaachsooooo, schade :sad:

Alle Zeiten sind UTC + 1 Stunde