UG Rap Community

Aktuelle Zeit: 19.01.2025, 20:55

Alle Zeiten sind UTC + 1 Stunde

Ein neues Thema erstellen Auf das Thema antworten  [ 1243 Beiträge ]  Gehe zu Seite Vorherige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 83  Nächste
Autor Nachricht
 Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: 11.01.2006, 18:28 
Globaler Moderator

Wu-Tang Clan principal Ghostface Killah has put the finishing touches on his fifth album, "Fishscale," due Feb. 28 via Def Jam. The set is led by the single "Back Like That," which features up-and-coming Def Jam labelmate Ne-Yo. Production on the project was supplied by MF Doom, Pete Rock, Madlib and J. Dilla, among many others...

Rock produced "Be Easy," which hit the streets on mixtapes last fall, while Wu-Tang cohort Raekwon appears on four tracks, including "Kilo." Ghostface's manager tells Billboard.com the song "Wu United" features all the members of the Wu-Tang Clan, who are regrouping in February for their first tour since 1997. Kanye West is also working on a track for the project.

"Fishscale" is the follow-up to Ghostface's 2004 Def Jam debut, "The Pretty Toney Album," which opened at No. 6 on The Billboard 200 and has sold 219,000 copies in the United States, according to Nielsen SoundScan. Ghostface is also tipped to appear on Raekwon's sequel to his 1995 solo album "Only Built 4 Cuban Linx," but no release date has yet been confirmed.

As for the Wu-Tang tour, Ghostface's manager says all the members of the act will participate. At deadline, 10 shows were confirmed, beginning Feb. 7 in New Haven, Conn., but discussions are underway for additional summer dates. Both Raekwon and RZA hinted at the possibility of a Wu outing in prior interviews with Billboard.com, with RZA stressing that group members should be thinking about something other than money when it comes to Wu-Tang's future.

"I know everybody has a lifestyle they have to maintain," he told Billboard.com in February 2005. "Let's just say a Wu-Tang Clan album is worth a couple million dollars. Once 10 guys get on it, it's still worth a couple hundred grand. Some guys' lifestyles require them to make five or six hundred thousand dollars a year regardless. Maybe doing Wu-Tang will make you that much money, but doing it by yourself could you make you a million, because there aren't so many hands involved. But for the legacy, I think we should be willing to make that sacrifice and get it cracking."

Wu-Tang was able to reassemble for one show in California in July 2004 (chronicled on the CD/DVD "Disciples of the 36 Chambers") and another in New Jersey in November of that year the night before Ol' Dirty Bastard collapsed and died in a Manhattan recording studio.

Before the Wu dates, Ghostface will join Fort Minor at a Feb. 6 show in New York, and will then embark on his own tour in early March with Dead Prez's M1 and Sam Scarfo.

Also on tap for this spring is the release of a Ghostface action figure, which will come with a mixtape by a DJ to be announced. The doll, which is limited to 1,000, is decked out in 14-karat gold jewelry and can speak "Ghostface Killah catch-phrases," according to manufacturer 4Cast. Purchasers will also be eligible for a contest whose prize is spending a day with the rapper.

Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: 11.01.2006, 20:13 

good news :yeah: :hurra:

Hell on Earth...Frontlines.

Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: 11.01.2006, 20:19 

Reiskorn hat geschrieben:

naja :thumbdown:

Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: 11.01.2006, 20:30 

ach schnauze :D :ugly:

Hell on Earth...Frontlines.

Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: 11.01.2006, 22:11 

:thumbs:

Ghostface feat. Ne-Yo - Back Like That (Clean)
http://rapidshare.de/files/10412387/Gho ... n.mp3.html

Nich so stark wie "Be Easy", aber als Single verständlich gewählt...

Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: 12.01.2006, 18:26 

ach schnauze :D :ugly:

früher war ich auch so optimistisch, aber nach soooooo vielen enttäuschungen :D

Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: 12.01.2006, 18:51 

Ghostface und GZA haben mich eigentlich fast noch nie entäuscht, im Gegensatz zu vielen seiner Kollegen.

http://search.ebay.de/_W0QQgotopageZ1QQ ... propertyZ1

Mein Hip Hop CD Shop:

http://www.projectblowed.de

Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: 12.01.2006, 19:13 

Face97 hat geschrieben:
Production on the project was supplied by MF Doom, Pete Rock, Madlib and J. Dilla, among many others...

:hurra:

Mache dir Gedanken - und du wirst Erkenntnis erlangen.

-Kaibara Ekiken-

Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: 12.01.2006, 19:14 

ProjectBlowed hat geschrieben:
Ghostface und GZA haben mich eigentlich fast noch nie entäuscht, im Gegensatz zu vielen seiner Kollegen.

ok, der ":thumbdown:"-smilie war vielleicht zu radikal, aber trotzdem sage ich: erst mal abwarten :schaf: :hihi:

Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: 13.01.2006, 21:05 

ProjectBlowed hat geschrieben:

Mach das Ghostface weg, dann stimmt's schon eher :D

Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: 13.01.2006, 21:09 

gza war bis jetz immer top :cool:

auch wenn ich mir von grandmasters mehr erwartet hätte

Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: 14.01.2006, 01:45 

P-Jay hat geschrieben:
gza war bis jetz immer top :cool:

auch wenn ich mir von grandmasters mehr erwartet hätte

Kann man wohl sagen, hat vom Clan ja auch die meiste Erfahrung, ich glaub der war der einzige der vor Enter the Wu was gedroppt hat, '91 oder so..
Liquid Swords müsste aber das Solodebut auf LP Länge sein, ist auch mein Fav. Solo-Wu-Tang-Release
Gabs von den Affliated noch vor Enter the Wu etwas?

Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: 14.01.2006, 01:56 
Globaler Moderator

GZA hat bereits 1991 unter dem Namen "The Genius" auf Cold Chillin Records sein Debut-Album "Words from the Genius" veröffentlicht. Aber auch RZA hat vor "Enter the..." eine 12" auf den Markt geschmissen, irgendwas mit "I love you Rakeem" oder so...

Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: 14.01.2006, 02:06 

Knowbody hat geschrieben:
GZA hat bereits 1991 unter dem Namen "The Genius" auf Cold Chillin Records sein Debut-Album "Words from the Genius" veröffentlicht. Aber auch RZA hat vor "Enter the..." eine 12" auf den Markt geschmissen, irgendwas mit "I love you Rakeem" oder so...

Das mit GZA wusste ich und das Ding kenn ich auch, nur ist Liquid Swords besser..
Das mit RZA wusste ich aber nicht..

Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: 14.01.2006, 02:10 
Globaler Moderator

Realmatic hat geschrieben:
Knowbody hat geschrieben:

Das mit GZA wusste ich und das Ding kenn ich auch, nur ist Liquid Swords besser..
Das mit RZA wusste ich aber nicht..

Na ja, "Liquid Swords" ist aber eben nicht sein Solo-Debut auf LP-Länge ;) . "Words from the Genius" gefällt mir aber auch sehr gut, stammt halt aus einer etwas anderen Ära, in der das Story-Telling noch etwas wichtiger war....

Ein neues Thema erstellen Auf das Thema antworten  [ 1243 Beiträge ]  Gehe zu Seite Vorherige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 83  Nächste

Alle Zeiten sind UTC + 1 Stunde